zondag 1 juni 2014

Dag 3: 1 juni Denver - Manitou Springs

Na het ontbijt en het uitchecken reden we rond 9u van de parking van het hotel. Nog snel enkele inkopen gedaan en dan op weg naar Manitou Springs met natuurlijk de nodige stops. Toen we gisteren de koelbox gingen halen bij Loek zagen we onderweg veel prairiedogs. Die worden hier als een serieuze plaag beschouwd leerden we van Loek. Ook vandaag zagen we er weer veel. Naarmate we verder van Denver wegreden ging het landschap steeds meer op en neer. Aan onze rechterkant zagen we de Rocky Mountains en aan de linkerkant was het eerder vlak. Onze ze eerste stop was een klein state park onder Denver: het Castlewood Canyon State Park. Het was rond 11u maar de temperatuur was al zeer aangenaam. Na een aantal uitkijkpunten en een korte wandeling reden we na een uurtje weer verder. Wat ons ook opviel waren de vele kleine kerkgemeenschappen die we passeerden. Dan ging het richting de US Air Force Academy. Hier staat een prachtige kapel die gratis te bezoeken is. Zoals je kan zien op de foto is dit een kapel op z'n Amerikaans. Huge dus. In de kapel is er een protestantse, katholieke, boeddistische en joodse kapel. Helaas werden er in het mooiste gedeelte vandaag geen bezoekers toegelaten omdat er de ganse namiddag huwelijken waren in de kapel. Nog een grappig moment toen we aankwamen bij de Air Force Academy stond een jonge militair ons op te wachten. De chauffeur moest z'n rijbewijs laten zien en hij wou per se in onze koffer kijken. Dus de kofferklep open en er donderde een koffer uit. Gevolg een militair met een rood hoofd en een gierende Nelly op de achterbank. Maar we mochten toch gewoon door. Het was ondertussen al 15u en gingen we dus verder naar Garden of the Gods net boven Manitou Springs. Toen we uitstapten bij het visitor center sloeg de warmte ons om het lijf. Hier was het toch wel vlot boven de 30°C. Dit populaire, gratis park heeft grote, rode rotsen. Het was er aan te merken dat het zondag was want het was er druk. De rotsen zijn ook populair bij rotsklimmers. We hebben er dan ook verschillende gezien. Hieronder zie je nog enkele foto's van de rotsen. Het was ondertussen al vlot 17u door maar we waren vlakbij Manitou Springs. We waren dan ook zo bij ons hotel. Om 17u30 checkte we in en na een douche gingen we rond 19u eten. De dames en de ene AndrĂ© aten zalm en de andere DrĂ© en ik een lekker steak. Het is nu 22u30 en we kruipen in ons bedje. Morgen rijden we naar ons eerste nationale park: het Great Sand Dunes NP. Blijkbaar het jongste nationale park van de VS. Aantal mijlen: 108,5 / kilometers: 174